دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
مدیرکل ارشاد مازندران در مراسم تجلیل از استاد اسحاقی:
 ایران بزرگ طرفدار موسیقی اصیل مازندرانی است/ موسیقی‌های وارداتی گذراست
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه موسیقی‌های وارداتی گذراست و جایی در این استان ندارد، گفت: ایران بزرگ طرفدار موسیقی اصیل مازندرانی است.
آوای خزر - آزاده بابانژاد:به مناسبت هفته مازندران، مراسم تجلیل از استاد محمدرضا اسحاقی آخرین خنیاگر موسیقی مقامی کشور با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی استانداری مازندران، فرماندار، معاون فرماندار، بخشداران،شهردار و جمعی از مدیران شهرستان بهشهر، پنج‌شنبه شب در تالار زیتون روستای گرجی‌محله بهشهر برگزار شد.
 
احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تجلیل از استاد اسحاقی را تجلیل از هنر، و ساحت ارزشمند فرهنگ و هویت اصیل کشور عنوان کرد.

وی ادامه‌داد: امروز باید یاد بگیریم از آن‌هایی که برای غنای فرهنگی این مرز و بوم تلاش کردند، قدردانی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به هفته مازندران، گفت: این رویداد تجلی مدیریت تاریخی، اجتماعی و فرهنگی مردمان این دیار است که مذهب تشییع را پذیرفتند و باید از همه آن‌هایی که عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت را در دل ما نشاندند قدردانی کنیم.

آهنگر اظهار کرد: روز ملی مازندران فرصت مناسبی برای ارائه فرهنگ و تمدن و معرفی مشاهیر و مفاخر، هنرمندان، پهلوانان، نام‌آوران و فرهیختگان و ایثارگران است.

وی ادامه داد: در واقع، این روز به وسعت یک تاریخ است؛ تاریخی که باعظمت و شکوه و بزرگی این سرزمین گره خورده است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در توصیف دیار طبرستان گفت: مازندران را به دریای مواجش، به جنگل‌های سرسبزش، به دماوند پایدارش، به صلابت و استقامت زنان و مردان و صفا و محبت مردمانش، به خونگرمی و میهمان‌نوازی‌اش، به عطر و بوی شالیزارهایش، به فرهنگ و هنر تمدن‌ساز، به آداب و رسوم زیبا، دلنشین و تعالی‌بخش آن می‌شناسند.

آهنگر ادامه‌داد: مازندران را البته به طبیعت بکر و زیبایش، به ولایت‌مداری و دینداریش، به زبان و گویش مازندرانی، به عالمانش؛ به حسن‌زاده آملی‌ها و کوهستانی‌ها، جوادی آملی‌ها، فضل‌الله نوری‌ها و هاشمی‌نژادهایش و به شهدایش؛ به ابوعمار‌ها و مهرزادی‌ها، کشوری‌ها و شیرودی‌ها و کابلی‌هایش و به شعرا و ادبایش؛ به سلمان هراتی‌ها، امیرپازواری‌ها، و نیما یوشیج‌ها و دولت آبادی‌ها و اسحاقی‌ها می‌شناسند.

وی بیان کرد: مازندران با این پیشینه تاریخی که دارد، جوان‌ها و نوجوان‌های ما نباید مشکل هویتی داشته باشند فقط باید این پیشینه تاریخی را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم؛ بگوییم کجا بودیم و هستیم و امانتدار خوبی برای این ودیعه‌ای که در دست ما سپرده‌اند باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی به استاد اسحاقی گفتند که شما آخرین خنیاگر موسیقی مقامی هستید ایشان گفتند من به وظیفه خودم عمل کردم و امیدوارم این راه را ادامه بدهند و خوشبختانه فرزندان ایشان در همین مسیر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ایران بزرگ طرفدار موسیقی ناب مازندران است، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا فرهنگ جدیدی را به مازندران تحمیل کنند، اما مردم ما بدانند که آن هنر و موضوع گذراست.

آهنگر ادامه داد: این موسیقی‌های وارداتی مانند پاپ هیچ سنخیتی با فرهنگ ما نداشته و جایی در مازندران ندارد و عجین نیست؛ آنچه با فرهنگ و آداب و رسوم ما هماهنگی دارد همین موسیقی استاد اسحاقی و نظایر آن است.

به گزارش خبرنگار ما این مراسم با موسیقی زنده استاد اسحاقی، شعرخوانی، اجرای سرود، نمایشگاه صنایع دستی، ساز بومی و محلی، حمایت از مقاومت مردم فلسطین به زبان‌های مختلف و تجلیل از نام‌آوران، فرهیختگان و افتخارآفرینان گرجی‌محله برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر ارسلان مهدوی ساروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
این مدیر کل ارشاد عزیز وقتی بفکر پیشانی اقوام تبری که موسیقی آن هست خیلی خوبه دمش گرم ولی ما اقوام تبری تازمانی که لباس نداشته باشیم بجای دیدن پیشانی به جای دیگه ی ما می‌نگرند چون این رخت ولباس هست که شناسنامه ی ماست وبعد آئین وفرهنگ ماست وقتی به اون پرداخته نشود موسیقی زیبای ما هم به دلها نخواهد نشست. لباس. آئین وفرهنگ. و نهایتا موسیقی ترکیبی از زیبایی‌های اقوام تبریست.لازم بذکراست متولی لباس اقوام اداره فرهنگ وارشاد هست این تیم مدولباس که توی ارشاد دفتر داره هیچ اطلاعاتی از رخت ولباس صحیح تبری نداره درضمن اینهمه جشن و جُنگ برگذار میشه با لباسهای هزار اقوام که هیچ شباهتی به رخت ما نداره چکسی باید نظارت کنه؟؟؟؟ به میراث هم ربطی نداره ولی میتونند با میراث همکاری کنند به نظر بهتر نیست که جلوی این تیپ افراد هزار رنگ توسط متولی لباس گرفته بشه تا ترویج غلط داده نشه ؟؟؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها